Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Poslednji džedaji“ – neobični „Zvezdani ratovi“ i borba za ravnotežu Sile

Komentari (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 23 decembar 2017 17:06
Spiridon
Ne shvatam samo zašto se pored svih ovih tako poučnih prikaza remek dela sedme umetnosti, kao što su Supermen, Betmen, Kapetan Amerika i Zvezdani ratovi iz nekog razloga ne daje zasluženi prostor serijalu Transformers a možda ne bi bilo zgorega, kada smo već na datoj tematici, da se obnovi gradivo i o dečaku čarobnjaku Hari Poteru...
Preporuke:
32
21
2 subota, 23 decembar 2017 18:20
Kljucna recenica
"popuniti vreme do sledeceg filma"!Koja je razlika izmedju "neispunjenog","praznog vremena" i "slobodnog vremena"?Ako se cini da "slobodno vreme" ima svoju negaciju u necemu od cega je oslobodjeno npr. rada, i sto ostaje izvan njega u podeli toka vremena, pokazuje se da ono ima i jednu unutrasnju negaciju koja slobodno vreme transformise u prazno, nesispunjeno vreme, ta negacija se zove dosada ili ne-znati-sta-sa-sobom.U tom neznanju-sta-sa-sobom, covek je vec neko sta, neka stvar, opredmecenost, otudjenost od sebe samog, predmet desavanja, kome se (ne)desava nista i tako mu se desava nista koje proizvodi prazninu u vremenu.Savremena kultura se obraca ovom predmetu, ispunjavajuci mu vreme.Zato ona mora biti uvek nova, spektakularna, sokantna, dosetljiva, jer naspram sebe ima coveka kojem je dosadno, kojem se mogucnost slobode pretvorila u prazninu-ne-znanja-sta-sa-sobom.Takvom subjektu, zapravo predmetu, potrebno je da se oseti da je covek, da cini, a ne da je predmet desavanja, zato..
Preporuke:
16
9
3 subota, 23 decembar 2017 18:25
Cane
Volim prvi deo, sve ostalo je cista komercijala i spanska serija, svejedno, cestitam autoru na veoma interesantnom tekstu!
Preporuke:
23
13
4 subota, 23 decembar 2017 18:34
Kljucna recenica
...se u "masovnoj kulturi" pocinju imitirati obrasci "visoke kulture", vec otudjene od mase u uske krugove "posvecenih", pa strip, film, rok n rol, postaju "kultni", "ikonicki" predmeti, a zatim i predmeti izucavanja sa svojim znalcima, bibliografijama, muzejima...Tako "Ratovi zvezda" postaju "kulturni" fenomen.
Preporuke:
28
4
5 subota, 23 decembar 2017 19:25
Spiridon
@ Cane

Volim prvi deo, sve ostalo je cista komercijala i spanska serija, svejedno, cestitam autoru na veoma interesantnom tekstu!


Jao jeste, mnogo je odličan prvi deo i ja ga isto najbolje od svih obožavam. Sve je tu bilo na svom mestu i Luk Skajvoker i Dart Vejder i Obi veliki učitelj Kenobi i buntovnik sa razlogom Solo, a tek ona princeza Leja i majmune koji govori zvani Čubaka. Pa kad krenu da se šibaju sa oni svetleći džedajski mačevi a ono samo čini ksiii-ksiiiii, čudo neviđeno. Evo i sada kada se setim one Zvezde smrti a meni se koža sva naježi, sreća pa je uništiše inače mrka kapa i ode cela galaksija u propast. Umetnost moj Mile, čista 100% nepatvorena a ne ova današnja jeftina komercijala bez emocija...
Preporuke:
25
18
6 subota, 23 decembar 2017 20:41
Ujka Vasa
Ni kilometarski komentari o gluposti ne mogu promeniti činjenicu da se radi o gluposti. Uzgred, autor ina neodoljivu potrebu da nas upozna sa celokupnom lektirom koju je do sada savladao.
Preporuke:
45
12
7 subota, 23 decembar 2017 21:00
Gledač
Znaš gde te vode a ipak se ponekad iznenadiš. Još kad je to prijatno.
Sve što je nedostajalo i što je propušteno u Povratku džedaja (ako se tako može reći) ovde je urađeno u dvorani sa Snoukom i onim što sledi. Humor i uskakanje pojedinih likova odlično tempirani. Npr. jeste da liči na Novu nadu i tačno je da Soko ponovo uleće ali kao i još davno toliko se uneseš u film da se iznenadiš kao i prvi put. Šta više tražiti od takvog filma? Samo da ovako nastave.
P.S. Slažem se i za Odmetnik 1. Retko dobro urađen sf ratni film koji se uklopio kao lego kockica u ostatak priče. Znam da će mnogi reći da je to samo zbog para ali bar su se potrudili i nije mi žao novca za ulaznicu bilo ni onda a ni sad.
Preporuke:
12
15
8 subota, 23 decembar 2017 22:00
Bya-Bya
@subota, 23 decembar 2017 16:06
Spiridon


Bavio se on i njima, ne pratite pažljivo razvoj našeg mladog intelektualca.

Da li zna neko gde mogu da nađem njegovu analizu Duška Dugouška i Patak Dače?
Preporuke:
18
7
9 subota, 23 decembar 2017 22:23
Velizar M. (1 od 2, o osnovama)
Za globalnu anglo-američku kulturu u kojoj živimo, ovi filmovi i priče su pandan transetničkim mitologijama prethodnih„globalnih“ civilizacija ...
Čudi me da autor nije pomenuo mit nad mitovima (u zapadnoj civilizaciji) tj. legendu o kralju Arturu. Tu je sažeto mnogo nasleđenog od prethodnih kultura a odatle proističe skoro sva mitologija "ugrađena" u kasnije klišee. I Hagen i Roland, kao i ovde prisutni Han Solo, samo su varijacije Lanselota. Uvek je tu i neki klinac koji se iz slabe pozicije izdiže u vođu (Artur - Luk Skajvoker). Tolkin je izmešao uloge ali Gandalf se debelo oslanja na Merlina iako ceo ciklus prstena više liči na Nibelunge. Tu liniju sledi Joda iako je i sam pripadnik reda DŽedaja, a taj je red, opet, pandan vitezovima okruglog stola. A i sama "Sila" ima lepe veze sa arturijanskom potragom za Gralom.
Preporuke:
27
1
10 subota, 23 decembar 2017 22:25
frlj
Srećniji koji su van svih tih zaludnosti...
Preporuke:
19
4
11 subota, 23 decembar 2017 22:27
Velizar M. (2 od 2, o samom serijalu i jednom pitanju)
I sve to sa "Ratovima zvezda" ide kao jedna lepa, zabavna i veoma gledljiva ekranizovana bajka - sve do "Fantomske pretnje". Meni je bilo mučno gledati kako se koliko-toliko metafizički koncept "Sile" banalizuje nekakvim "midi hlorijanima" a DŽedaji, red uzornih vitezova posvećenih pravdi i suštini, bezobrazno svodi na najobičnije pandure. Tipičan koncept američke "izuzetnosti" koju brane "izuzetni" agenti FBI sa laserskim mačevima. Tu je priča uništena. Tako glupav scenario ni zaista odlični glumci nisu mogli da izvuku. Pokušano je nešto manje banalno u "Osveti Sita" ali onom nesretnom momku Kristensenu uvalili su izuzetno tešku i nedovoljno pripremljenu ulogu. Trudio se dečko, i bio je dobar, ali džaba.
Dakle, živeće ovaj serijal ali biće daleko od onoga što je mogao da bude. Što nas (uz inflaciju filmova po marvelovim strip-"superherojima") dovodi do pitanja:
Da li to Američani pokušavaju da zacementiraju "svoju" novu civilizaciju nekim novim mitovima?
Preporuke:
25
1
12 nedelja, 24 decembar 2017 01:34
Arcturus V
Slažem se sa opštom ocenom filma. Ovo je vrlo specifičan film koji se sasvim jasno izdvaja. Reditelj se, takoreći, "oteo kontroli", i to je dobro jer...

ima dosta uspešnog humora(to se praktično pokazalo u bioskopu);
obrti su neočekivani - smrt Snouka; a da toga nije bilo, ljudi bi se bunili što se reprizira Povratak džedaja;
gluma je odlična;
postoji i nova "filozofija" borbe, koju naročito ilustruje ono što jedna od likova kaže na samom kraju Finu

90% priča o kralju Arturu nema naročitu literarnu vrednost, ali zato ima mitsku. Neko ume vešto da piše, ali do mita nikad doći neće! Ovi filmovi su stvorili mit, i to je već mnogo.

Ne sviđa mi se što reditelj ništa nije rekao o Snouku. Odluka da se ukloni je dobra, ali imam utisak da se napravio lud i zapravo terao inat gledaocima. Malo "predistorije" ne bi škodilo, imao ju je i imperator u ep. IV kada raspušta senat i "staru republiku". Ovako oko Snouka postoji neki vakuum koji mu oduzima dubinu i motivisan
Preporuke:
11
3
13 nedelja, 24 decembar 2017 06:07
Spiridon
@ Velizar M.

Čudi me da autor nije pomenuo mit nad mitovima (u zapadnoj civilizaciji) tj. legendu o kralju Arturu...
I Hagen i Roland, kao i ovde prisutni Han Solo, samo su varijacije Lanselota. Uvek je tu i neki klinac koji se iz slabe pozicije izdiže u vođu (Artur - Luk Skajvoker). Tolkin je izmešao uloge ali Gandalf se debelo oslanja na Merlina iako ceo ciklus prstena više liči na Nibelunge...
Da li to Američani pokušavaju da zacementiraju "svoju" novu civilizaciju nekim novim mitovima?...


Pomaže Joda i svi ostali džedaji pobratime, sila ti pomogla...!?
Elem, kao da mi čitaš misli, jer evo i ja sam primetio kako u one latinoameričanske telenovele uvek sve jedno te isto, ima neka sirotica koja je dobra na leba da je mažeš a pri tome je ćerka od nekog bogataša koji je izumro u nesreću neku, što ona ne mučenica i ne zna, sve do 234 epizode. Takođe uvek ima tu neka zla babuskara, što kao neka zmijurina ide okolo i pravi stalno zvrčke razne ovoj nesretnoj devojci...
Preporuke:
17
8
14 nedelja, 24 decembar 2017 06:09
Spiridon
@ Velizar M.

Pa sad samo posle tvog odličnog komentara više ne znam ni sam, je l’ to Latinoameričani isto šaluju beton sa ti neki svoji novi mitovi ili ipak pokušavaju samo da prodaju sirotinji bajke za veliku decu, sirotinja sretna plače i gleda seriju a i oni brate sretni što u džeppče pun buđelar sa pare, vin-vin situejšn što-no-se-kaže.
Elem hajdemo redom, Hagen sa bilo kakvim Arturom tj Lanselotom blage veze nema, izvorno je deo germanske mitologije. Pod dva Tolkin je loše prepričao remek delo kakvi su Nibelunzi, odnosno Vagner je hteo nešto da kaže sa tom pričom a ne da priča bajke velikoj i maloj deci, sa čarobnjacima i ostalim pripadajućim elementima. Oko ovog ostalog, Jode, Luka i šta je valjalo do kog dela, te vrhunske glume i ostalih bakrača, ostavljam vama znalcima da to raspravite. Mogli bi na kraju krajeva da osnujete srpsku podružnicu džedaja pravednih vitezova, koji nisu panduri ili tako već nešto...
Živ je Joda umro nije, dok je vas džedaja iz zemlje Srbije...
Preporuke:
13
8
15 nedelja, 24 decembar 2017 09:41
J. Staljin
Ne ulazeći uopšte u kvalitet sadržine ovog teksta, moram da ukažem na neprimerenost samog njegovog polazišta, a to je teza o Zvezdanim ratovima kao navodnim mitovima. Da bi priča imala mitsku težinu, ona jednostavno mora da ima ili ritualno uporište ili sakralni smisao. Zapadna civilizacija 20. veka, uključujući i Holivud kao njen najniži izraz, zamenila je svaku autentičnu duhovnost komercijalnošću i praznom formom, te ne znam zašto bismo uopšte i pokušavali da učitamo nekakav smisao i vrednost u tu praznu formu.
Preporuke:
24
6
16 nedelja, 24 decembar 2017 13:13
Turas
Sve je to do uzrasta 12 godišnjaka . Posle toga nije , posebno za odrasle (ako nisu zamlaćeni i neobrazovani amerikanci)nikakva razonoda .
Sedma umetnost podrazumeva i filmovana književna dela mada su daleko od doživljaja knjige . Dobri filmovi nas razonode dok "ubivamo" par sati vremena . Dok serijali kao što su "ratovi zvezda"zaglupljuju omladinu ,jer su daleko od bilo kakvog kulturnog obrazovanja .
Preporuke:
17
7
17 nedelja, 24 decembar 2017 13:18
@J.Staljin
Pa treba shvatiti da se radi o praznoj formi. A to ili shvataš ili ne shvataš.
Preporuke:
15
1
18 nedelja, 24 decembar 2017 13:50
Malo o Tolkinu ovog suncanog dana:
Prototip za Gandalfa je pre svega njegov Bozic Bata iz manje poznate, ali jako lepe i retko autenticne knige za decu "Pisma Bozic Bate" ISBN 0-261-10386-5 koja predstavlja kompilaciju pisama i crteza koje je pred Bozic pisao svojoj deci kroz celo njihovo detinjstvo.
Ponasanje, nekad i temperament njegovog Bozic Bate na nekim mestim odgovara u potpunosti Gandalfu koji se okruzio hobitima, dok se Bozic Bata druzi sa mecicima polarnog medveda."Covek sa Meseca", lik iz pesme koju Frodo peva u krcmi "Poni koji se propinje" kako bi skrenuo paznju sa laprdanja svojih drugova se originalno javlja u pomenutoj knjizici.



Ne pripada Tolkin ovoj temi, nije on za Diznija. Inace, Tolkinu 125 godina od rodjenja ove godine bilo.


pozdrav!
Preporuke:
19
0
19 nedelja, 24 decembar 2017 14:30
Odbrana i poslednji dani
Na Zapadu ništa novo. Mislim da nije trebalo neko posebno umeće i kreativni napor(ne kažem i trud) da se snimi ovaj film. Sve je preuzeto iz prošlih nastavaka, i scenografija, i kostimografija, i rekvizita. Uz nešto malo izmena preuzeta je i priča, holivudski kliše o borbi dobra i zla, koji je obično zamlaćivanje gledalaca, jer nema uporište u spoljnoj politici civilizacije koju na umetnički način predstavlja. U te je filmove "upakovana" američka laž o humanitarnim intervencijama u kojim se dobri Amerikanci bore protiv zla koje ugrožava slobodu i demokratiju. To što se u ovoj franšizi vodi borba slabih i dobrih protiv moćne i zle imperije, ne menja ništa na stvari. Kad dođe kući američki gledalac nailazi na istu priču od Obame, Buša ili nekog trećeg, koji mu govore o potrebi da se Amerika vojno angažuje kako bi odbranila nezaštićene narode od mračne i zle totalitarne vlasti.
Preporuke:
13
2
20 nedelja, 24 decembar 2017 14:32
Odbrana i poslednji dani
Priča o borbi dobra i zla je univerzalna, ali u američkoj izvedbi deluje,u najmanju ruku, neuverljivo. DŽedaji se ne mogu stavljati u istu ravan sa kosovskim junacima. Ne može se na osnovu američkog stripa i diznijevih crtanih filmova praviti mitologija. Kad sam napisao da ova priča nema uporište u američkoj spoljnoj politici ne znači da je film dužan pratiti spoljnu politiku države iz koje dolazi, niti to da je neko u filmove o džedajima namerno utkao propagandne niti o humanitarnim intervencijama. Ali je neosporna činjenica da se povećanjem učešća američke "humanitarne" sile u svetu, sve više oživljavala borba dobra i zla u njihovim filmovima. Početak i uspon "Ratova zvezda" prati Reganova agresivna neoliberalna politika, koja je unesrećila mnoge države i narode. Za to vreme američki narod je, verujući u filmske bajke, mislio da je na strani dobra. Nije tu u pitanju jaz između onoga što jesmo i što bi hteli da budemo. Oni stvarno veruju da su dobri, izuzetni i neprikosnoveni.
Preporuke:
14
4
21 utorak, 26 decembar 2017 03:10
Boba
Za mnoge ova kultna serija je samo zabava.
Nažalost većina pa ni autor ne primećuju da se radi o ozbiljnom projektu ispiranja mozgova celih generacija.
Samo jedan primer - bele uniforme galaktičke imperije predstavljaju dominaciju bele rase a raznobojne gomile pobunjenika svih rasa i boja predstavljaju novi trend - demokratsko američki lonac za topljenje rasa i naroda. Slobodno im dodajte i migrante u novije vreme čiji je zadatak da unište belu Evropu i dobićete pravi smisao 'Zvezdanih ratova' a u stvari projekta globalista za stapanje ljudi u bezličnu potrošačku masu bez kulture, duhovnosti i prošlosti čije sećanje počinje sa prvom epizodom ove fantazmagorije.
Preporuke:
6
8
22 utorak, 26 decembar 2017 08:46
Ognjeslav Kostović
Za sve nas rođene između 1897 i 1967 najbolji film od ovih desetak je onaj prvi iz 1977 a za neke i jedini pravi. Jasna svedena priča, razumljiva svakome od Kalaharija do Njujorka, Moskve i Pekinga. Ona imitira poznate ljudske mitove.

Poredak u svetu je narušen nekom moćnom silom. Glavni junaci se sa velikim naporom bore protiv nje. Poredak se ponovo uspostavlja. Poruka: neophodno je, ali i dovoljno izdržati do kraja i dobro će trijumfovati. Tako da su ova muljanja i komplikovanja u drugoj i trećoj trilogiji prilično naporna.
Preporuke:
12
0
23 utorak, 26 decembar 2017 11:50
el srbinjo i šire
meni su oni vanzemaljci i udaljena civilizacija. nastalo iz nemoći da se čovek popne na mesec, zavlada kosmosom. u jednom komentaru je pisano o propalom gradu detroitu. na netu ima na stotine sablasnih slika, prazne ruinirane i napuštene zgrade, uništena postrojenja propale automobilske industrije. idealne kulise za razne filmske žanrove. kakvih bi sve tu priča moglo da se snimi, a oni snimaju dečje fantazmagorije.
Preporuke:
2
0
24 utorak, 26 decembar 2017 13:08
američka pita
Od g..... se ne pravi pita. Sem ako nije američka.
Preporuke:
3
1
25 sreda, 27 decembar 2017 12:27
@ Boba
Greškom ti dadoh minus. Dakle, računaj jedan glas više za plus, a jedan manje za minus.
Preporuke:
3
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner